Tadi sembang ngan housemate tentang gaji kumpulan professional jurutera dan pegawai perubatan. Tak sabar nak pegang duit. HuaHuaHua. Google punya google, at last jumpe la bendalah ni.
Tangga Gaji Kerajaan Tidak Termasuk Elaun Kehidupan Bahagia Untuk Jurutera >.<

Tangga Gaji Kerajaan Tidak Termasuk Elaun Kehidupan Bahagia Untuk Doktor
Sejurus meneliti jadual-jadual ni secara kasarnya....reaksi aku "Alaaaaaaaa..........>.<"
Tapi seb baik aku memang rajin google-google, jadi aku jumpe lagi satu jadual yang cantik sket. Cantik sebab ade elaun-elaun kehidupan bahagia. HeHeHe.
JURUTERA (AWAM) | J41 | P1T1 | RM2088.25 | RM300.00 | RM250.00 | RM300.00 |
JURUTERA (ELEKTRIK) | J41 | P1T1 | RM2088.25 | RM300.00 | RM250.00 | RM300.00 |
JURUTERA (ELEKTRONIK) | J41 | P1T1 | RM2088.25 | RM300.00 | RM250.00 | RM300.00 |
JURUTERA (MEKANIKAL) | J41 | P1T1 | RM2088.25 | RM300.00 | RM250.00 | RM300.00 |
JURUTERA (KIMIA) | J41 | P1T1 | RM2088.25 | RM300.00 | RM250.00 | RM300.00 |
kredit kepada sumber jadual
So campur tolak darab bahagi...hmmm.....dekat 3 ribu jugak lah ek? Boleh la beli rumah, kahwin, honeymoon dan buat perkara gedik yang lain seperti beli rumah banglo 3 tingkat, kahwin di Palace of the Golden Horses dan honeymoon menjelajahi Europe. Suke2!! >.<
PANG! PANG! PANG! PANG!
Tiga tamparan dari kiri, kanan, atas dan bawah hinggap di kepala ku.
Planning nak kencang sokmo! Belajar bagi habis dulu, pastu baru sambung berangan ye. Duit yang ade harus lah berjimat-cermat untuk masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang. Daripada membazir buat benda-benda pelik, baik beli Suzuki Swift kaler merah untuk bawak g pasar, sebijik Toyota Alphard untuk bawak anak-anak balik kampung dan sebijik Honda Accord untuk bawak pegi opis. Jadi total porch nak kena buat ialah 5 keping, include kereta Mr. D ngn extra for guest. So, sesaper nak datang rumah sila lah car-pool satu kereta SAHAJA k. HaHaHa.
Sudah-sudah lah tu berangan MOON....
(sambil bayang muka Asmak)
Ok, dah rasa sengal berangan lebih-lebih ni. Sape yang dah baca sampai baris ni, thanks sebab bertahan tanpa rasa mual-mual. Aku nak tido dah ni.
Esok last final paper sem ni. Seb baik petang. Jangan la ke laut aku esok. Lepas abis paper sok, nak fokus kat resolutions 2011. Chayok2!!
Good night everyone.
