Only You

Pernahkah anda berada dalam situasi di mana anda hopeless?

Pernahkah anda rasa anda hanya boleh bergantung kepada diri sendiri?

Pernah tak? Pernah tak?


Entry kali ni sajer aku nak mula dengan soklan gempak camtu. Ahaha. Tapi aku rasa hari-hari mesti ada orang yang experience benda ni. Nak buat apa pon tak mampu. Tak boleh jalan properly, kete masuk bengkel dan tak dapat dikenalpasti punca, bawak moto pon rasa cam beban satu badan, padahal sebelum ni aku ibarat pari-pari yang meluncur laju di jalan. Maybe aku terlalu pressure diri sendiri sebab tak boleh trust kaki kiri aku. Orang biasa bawak moto mesti tau yang kaki kiri memang guna untuk support bila nak benti. Dah benti baru kaki kanan turun and kaki kiri naik standby gear. Walaupon aku bawak skuter sekarang, tapi habbit tu lekat.

Selama ni selain selalu menyusahkan Mr. D, aku hanya menyusahkan diri sendiri sahaja. Kecuali kalau orang nak offer tolong. Memang kawah kenduri aku tadahkan. HaHa. Tapi betul la orang cakap. Nak tengok sape kawan, tunggu masa susah. Dan mungkin masa ni lah sesuai untuk muhasabah diri. Maybe kau still tak tolong ramai orang, sebab bila kau susah, takde orang nak tolong. Betul tak? Maybe orang pernah mintak tolong kat kau, tapi kau turn down dengan angkuhnya. Or maybe kau just tolong cukup syarat je. Who knows...ni masa untuk kau rasakan!

Tapi kalau adik aku dekat, mesti dia boleh jaga aku dan bawak aku ke mana sahaja. Ni la nasib perantau. Dengan emosi yang tak terkawal sekarang, aku rasa nak jerit je. Apalah hikmah disebalik semua ni ya Allah. Aku mohon lenyapkanlah perasaan terkilan ni supaya aku redha. It is frustrating when you only have yourself to rely on, which is unreliable.



2 comments:

adham said...

Bila kita nak kluar dating lagi mun? Ha ha :P

Lama tak singgah blog mun

Feezah Hanimoon said...

Pas exam final nnti, before kitorang grad, boleh la lepak makan satey lagi..huhu.