Entry Kosong

Rasa kecewa dengan diri sendiri. Orang asik tanya dah keje ke belum, keje kat mana and so on. Serius rasa sijil degree dan transkrip ni tak berguna. Papa cakap kalau nak senang dapat keje, pertama result kena bagus, kedua kena ada connections. Somehow rasa benda tu betul. Tapi yang sedihnya bila connections come first. Result cantik or tak belakang kira. 

Cukup bulan ni dah lima bulan menganggur. Rasa nyesal plak tak part time. Dulu tak sangka akan drag sampai berbulan-bulan. Tipu lah kalau result cantik, kau boleh dapat offer best. Semua tu tipu! Orang sekeliling memang baik sebab suka bertanya khabar. Tapi tu la...

Jadi aku boleh paham orang lain yang tension dengan soklan macam 'dah ada calon belum' 'bila nak kawin' 'bila nak dapat anak'. Tak payah tanya sangat la, nanti kalau dah dapat keje, aku sendiri announce satu dunia. Okay. Orang lain dapat rezeki terpijak. Aku yang tak terpijak rezeki lagi ni.

Tetiba teringat Hot FM petang semalam. Topik pasal soalan yang paling tak suka dengar sekarang. Ada akak tu call dengan emosi gila cerita kisah dia.

"Akak tension dengar orang tanya bila nak dapat anak lagi, dah sah-sah aku tengah pantang, kau ingat beranak tu macam uh-uhh? Kalau beranak tu macam uh-uhh, hari-hari pon aku boleh beranak kau tau?!"

Hahahahahahahaaaaaa.......Serius lawak akak ni!

Time aku down camni, rasa nak berbual lama ngan Mr.D..tapi sesi heart-to-heart talk terpaksa dipendekkan sebab esok dia keje. So kena tido awal. Plus baru balik outstation. Haishh..aku nak ada skandal, dia tak kasi plak. Aigooo -_-



2 comments:

Anonymous said...

doa banyak-banyak mintak rezeki...

aku mendoakan kau dipermudahkan.

Feezah Hanimoon said...

aminnn....moga urusan kita sama2 dipermudahkah.