Kagum

Aku kagum dengan kisah cinta classmate sekolah rendah. Diorang 1st time jumpe kat pasar malam. Tapi of course la sebelum tu main mesej dulu. Esoknye terus kapel. Konpem ade yang skeptikal kan?

After 4 years roughly, diorang dah kawen. Walaupon lepas kawen ni makin menjadi-jadi plak gedik kat fesbuk, tapi aku cuba paham. Mungkin la dulu ramai orang kutuk or bajet tak tahan lama, drastik wutsoever kan, so sekarang hambek kau! Yang mengata tu ntah-ntah dah seploh kali salin jantan tino.


Ehem...aku dulu pon camtu jugak. Main mesej 2 minggu, jumpe ari isnin, selasa terus kapel. Lantak la korang nak cakap aku desperate ke ape. Janji aku tahu hati aku dan apa yang terbaik untuk aku. Aku malas dah nak elaborate pasal ni. Sekarang....takde suara yang bersuara dah. Kecuali mak aku. Makin dekat ni makin selalu ingatkan suh jaga diri. Darah manis ke aku?? Haha.


So aku mengambil semangat dari classmate aku tu dan percaya yang aku dah buat keputusan yang betul dulu. Dari segi sifat dan kelakuan, syukur Mr. D ni amat menenangkan hati. Macam aku tulis dulu, aku tak pernah jumpa lagi la boyfriend orang lain yang setanding. Hohoho (@_@) Marah kau.


Petuanya senang, jatuh hati lah pada kekurangannya, sebab esok kelebihannya akan jadi satu bonus. Aku dulu sejuk hati tengok Mr.D ni humble dan matang, ada ciri-ciri ketua keluarga. Cukup la aku kagum dengan dia survive elaun mara 340 sebulan untuk sewa, rokok, minyak moto dan makan. That's it. Aku yang time tu fully tajaan mara dan pama pon kadang tak cukup.


Ni bukan aku je puji, adik dia yang dulu kena rebut beskal pon besar-besar ni puji abang dia paling tak menyusahkan mak. Tapi aku plak menyusahkan Mr.D dulu, kini dan bakal selamanya. Haha. Dak umah dia dulu cakap lepas kenal aku la Mr.D makan megi memanjang. Sadis betul kutukan itu dowhhhh. Sempoi je mulut kau ye, mentang-mentang beday sama tahun lain, kau sejujur-jujurnya dengan aku (-..-)


Neway..tu lah tips nak mula bercinta dari aku yang tak seberapa ni. Ingat. Kagum pada kekurangannya, nanti bila Allah tunjuk kelebihannya, kau lah manusia paling bahagiaaaaa skali (0_0)