Durian Crepe Hot Pink

Weh korang.

Korang buat pe je cuti Krismas ni?

Aku kan, lepas lunch tadi terus tergerak hati nak buat durian crepe. Aku kalau dah tergerak hati memang tak menyempat. So encik boifren terus bawak cari lori durian kat tepi jalan. Katanya durian Giant tak fresh. Ala...die bukan makan pon. Huh.

So hasil gigih aku selama dua jam buat, ini la hasilnya. Jeng jeng jenggggggg!!!!



Aku tahu buruk bentuknya. Kulit tebal, pastu pecah plak tu bila dilipat. Whipped cream terkuar-kuar. Tapi....ye ade tapi. Aku dah testing dua bijik sebelum masuk dalam peti ais tadi. Dan rasanya sedap! Aku tak kesah la sebenarnya yang sedap tu inti die je. Inti die pon memang durian ori and whipped cream yang aku blend sesuka hati. 

So kalau ikut anak tekak aku ni, tak kisah rupa paras. Maka aku rasa bangga gila sebab kalau orang tanya pernah buat ke tak, pernah! Cantik tak cantik belakang kira yo. Resepi ni aku follow blog cik epal. Pandai-pandai la pi google na.

Tunggu sejuk, lewat petang jap g dah boleh ngap!


Update: Komen encik bee =)




Touching T_T

4 comments:

Anonymous said...

hepi la tu :))

Feezah Hanimoon said...

of course...ahaha...buat sendiri mmg isi melimpar ruah la..heaven =)

Jera said...

moon nnt bg tips extra! fudye dr haritu mintak tp aku tak trbuat2 lg..sian dia.. anyways, sgt cute kaler pink!

Feezah Hanimoon said...

Tips menda..haha. Anyway...your intention dat matters. Hg buat la kaler pink jgk. Pstu alternate ngn kaler purple ka..hahaha...senang ja nk buat kalau x expect tinggi. Hee..doyan ada lg sebijik. Tgk kali kedua jadi ka dak aku buat.