Aku rasa aku tak suka desk job

Assalamualaikum and happy Sunday!

Hari ni aku siap basuh empat baldi baju, baking puding roti berkuah, cleaning the fridge and tulis this entry. Homai...Rasa macam sangat productive. Not to forget, HIIT workout yang dah seminggu tak buat sebab balik keje dah penat. 

Ok, aku nak cerita sket pasal my working life. Aku start praktikal last Monday..Baru je sebenarnya. Aku naik KTM dari UKM, then tukar Star LRT kat BTS sampai Hang Tuah. After that jalan kaki sampai opis kat Jalan Raja Chulan. 

Collegue selalu tanya kenapa tak naik monorail. Aku pon juz jawab pagi-pagi sesak. Ye la..monorail kan kontot. Actually aku suka jalan pagi-pagi tu. Nak sampai opis aku ambik masa 20 minit. Jalan pon speed biasa la..takde la macam pejalan kaki olimpik. Sebabnya kat opis nanti aku duduk je mengadap PC. 

Setiap saat tu aku duk pikir la macam mana nak burn more calories kalau asik desk job je. Aku goyang-goyang kaki pon still rasa ape la sangat kan. Then I begin to dislike this kind of job. Maksud aku, desk job. Tak kisah la field ape pon. Because I am worried about my weight. You know, I work hard to loose some. So I dont have that luxury to eat all I want and sit all day long. 

Tapi, agak-agak la...aku bukan la nak keje yang berlari sentiasa. Aku just nak keje yang memerlukan aku aktif dan bergerak. And one more thing, bila balik umah dah penat. Mostly sebab naik train, berdiri, bersesak, berebut dengan orang lain. Aku rasa macam badan penat gila tapi calorie burnt tak banyak mana pon. 

Jalan kaki waktu pagi tu kalau ikut Google Map, jaraknya 1.8km...itu pon kalau jog baru la workout yang bagus untuk burn the fat. Tapi kalau aku nak jog sampai opis, tengik plak satu opis. Terus bos fire aku serta-merta.

So, aku terpaksa cut down food intake yang sedia ter-cut down dah. Like pagi breakfast, 2 keping roti and milo. Lunch cam bese, aku kne makan nasik. Sebab kalau nasik, aku boleh survive dengan suku pinggan je. Kalau mee, bihun or koteaw, memang satu pinggan aku bedal. Dinner plak 2 keping roti. Tapi sebab aku rasa tu pon tak cukup kurang lagi, aku tak minum milo dah waktu pagi dan gantikan dengan air suam. 

Sebabnya petang-petang selalu aku buat milo sedap kat opis. HaHa. Milo buat pakai creamer and brown sugar ya'ols...Lepas ni aku tak nak pkai susu pekat dah. Nak professional sket buat milo. Muahahahaha...

Aku buntu jugak la keje macam mana sebenarnya yang aku nak. Jangan plak korang suh aku jadi buruh binaan. Nanti aku hitam plak. Tamau. Maybe engineer memang pakai otak je kot. Aku risau la..a few friends yang dah masuk keje memang badan naik la. Homaigod! What do I want actually?? I wish people can understand my trauma on weight gain. 

Sitting too much is never a good thing! T____________T

Ouh, crita pasal harassment tu lain kali eh..Aku tengah decide nak crita secara terang-terangan or bertapis-tapis. HaHa.  Stupido sex maniac itu orang la.



2 comments:

adham said...

uish, template baru.

Nak runsing ape mun. Kan dah slim melim tu

Feezah Hanimoon said...

haha..biasa la..badan senang naik balik la dehe...x jaga, membelon kembali la aku. huhu.