My first pay cheque!

Sedar tak sedar dah sebulan aku praktikal. Masa mula-mula memang la take time nak sesuaikan diri dengan persekitaran baru..after sebulan ni, aku pon dah boleh masuk ngan colleague. Tua or muda semua senang nak approach. Alhamdulillah...bertemu jodoh dengan company ni kat jobstreet. 

Kesimpulan praktikal selama sebulan ni....best! Aku buat apa yang aku suka...and makin mendalami kerja seorang pipeline engineer. Yang penting, memang apply apa yang aku belajar kat uni, walaupon tak semua, of course la kan....bila dah kerja, mesti la fokus kat bidang tertentu.

As for now, subjek yang paling banyak apply kat pipeline ialah Fluid Mechanics. Sebab offshore pipeline memang submerged in water, laid or buried in the seabed...so constantly exposed to hydrostatic pressure. Alhamdulillah...ngan dengan jiwa. HaHa. Cuma desk job, still shiroooooo!! 

Hari tu sebab terlalu tengok pc, aku rasa macam mata ni nak meletop! Kering dan pening kepala. Pakai lense plak tu...So maybe the knowledge itself yang aku suka. Sekarang aku kerja kat company consultant. Moga-moga ada peluang nak masuk clients side.

Btw, ujung bulan cheque dah keluarrrrrrr..happy! Even dulu keje contract kat CIMB lagi banyak dapat, tapi still...my first pay as an engineer (trainee). Of course la happy =)



Duit ni nak simpan untuk tabung kawen...Moga dijauhkan syaiton Iphone! 

2 comments:

Abdullah Zaini said...

huntung la~

Feezah Hanimoon said...

Hehe...simpan untuk kawen ler..