Orthodontic

Hari tu bila kol mama and cakap pasal nak pakai betulkan gigi ni, mama macam terus naik hangin. I know, swasta memang berganda mahal dari gomen. Tapi kalau swasta, kita boleh pegi on weekends untuk monthly routine tu. Celah mana aku nak menyelinap keluar time opis hour kalau pegi gomen. Tambahan pula...ntah bila la turn aku nak pakai braces. Dengar citer cam queue panjang je.

Pastu mama pon cakap nanti dia tanya kat bahagian pergigian kat klinik kesihatan dia, kot la aku boleh buat cepat. Tapi nun di sungai petani, aku tak berharap sangat la kan. Finally esoknya aku kol lagi, mama cakap doktor perubatan and doktor gigi kementerian pertahanan semua kena pegi sabah untuk stand by sebagai barisan terakhir. Aku cam pelik, asal doktor gigi pon pegi kan. Mama cakap ye la..kalau gigi diorang patah ke boleh la doktor gigi tengok. Hmm...

So aku buat la appointment ngan pakar kat Klinik Qaseh esok. Tengok la apa dia cakap. Harap-harap gigi aku ni tak la susah sangat dia nak adjust. Braces pon ada mechanical process tau. Gigi dari tengah langit pon boleh kembali ke jalan yang benar. Tak caye cuba youtube. Seyes!

Dan juga, hopefully aku tak yah cabut gigi. Sayang la gigi yang sihat ni. Aigoo...


No comments: