Misi menakluk Broga

Pernah terdetik dalam hati, bestnya jadi doktor. Gaji masyukkkk...jadi houseman dapat gaji tiga bulan 15 ribu weh! Well, keja banyak tapi kalau kau buat something yang ko minat, takde la rasa beban sangat. Sepupu aku masuk keja 7 pagi, balik 10 malam...tanya mak ayah apa khabar, pastu masuk tido. Haha. Anak-anak nanti hidup senang yang penting. Money small matter lah!

Melihat kehidupan seorang doktor, husben cakap nasib baik aku tak jadi doktor. Kurang masa dengan mak ayah, kurang masa dengan anak-anak, kurang masa dengan dia. Ya...jadi doktor memang masa kurang dengan family. Bersyukurlah ye. Duit memang susah dicari, tapi masa yang lepas dah takkan kembali. Trust me, I'm an engineer! Haha.

Sebut pasal meluangkan masa bersama husben, today aku naik Broga follow dak opis husben. Dulu selalu nyebok secara illegal, sekarang nyebok secara official. Hehe. Badan dah naik, tapi gue tetap fit hokay. Kalau naik, tak payah la ber-sweater bagai. Nanti separuh jalan, sah kau rasa nak bogel. Make sure kasut sesuai dan badan fit untuk mendaki. Ouh...bawak torchlight comel or boleh beli dengan harga seploh hengget kat aunty cina bawah tu. 


Berseni tak gambar aku ambik? Hahahaha. Sampai atas je, tangkap gambar banyak-banyak ye. Sebabnya ntah bila nak naik lagi kan.


Ni la dak opis husben yang berjuang abis-abisan nak sampai atas. Tekad setekad-tekadnyaaa.


Kau tengok photographer tak bertauliah ni ambik gambar. Sampai senget nak center kan gambar, Kalau anjak kanan setapak dah tak perlu bersusah-payah macam ni. 


Kitorang naik sampai puncak kedua je. Puncak tinggi tu macam dah takde space untuk lepak je. Dan juga...dari jauh kau nampak jalan naik tu macam scary. Bersyukur dengan apa yang ada je la.



Okay. Muka aku macam pinggan! Hidung kembang bak kata ayah aku. Lols. Husben aku cakap macam indon. Ahhh...nak naik tinggi ni tak payah nak shawl bagai. Mengundang makian je sepanjang perjalanan. 


Orang lain kemain bukak henset. Nak check in Broga lettew. Tapi aku punya Digi macam shilaka sket. Husben bukak hotspot, announce password kuat-kuat. Elok la tu. Kang satu bukit ni pkai hotspot Abdullah wifi. 


Last but not least, ini lah muka kitorang yang tak mandi pagi, baju basah dan badan tengik. We've made it! Punya la lama berhajat nak naik Broga. Alhamdulillah, semua selamat naik dan turun. Lepas turun, selamat jugak melantak roti canai dan nasik lemak. Lalalalalalala.

Pakat-pakat upload gambar kat group wasap sebab nak bagi yang lain jeles. Ada satu tu gambar cantik. Tanya husben, budak ni pakai phone ape. Husben jawab pendek, "iPhone." Oooo...patutlaaa....aummmmm O_O


4 comments:

Anonymous said...

bab yang bawah tu,

i phone memang the best bab gambar.

harga pun 'best' jugeee

hehehe.

Feezah Hanimoon said...

Itu la pasallllll. Suatu hari nanti kalau ada rezeki lebih. Huhu.

Abdullah Zaini said...

Samsung pun ok. Salah setting je tu. Gagaga

Feezah Hanimoon said...

Ceh. Pkai Samsung ye bang?