Pelik macam mana barang besar gajah boleh hilang O_O

Okay....aku tipu. Barang tu takde la sebesar gajah. Tapi still la hampir menyamai anak gajah baru lahir. Baru-baru ni aku punggah merata cari baju hujan yang tak pernah pakai langsung. Elok je terletak dalam beg Givi. Recall last sekali nampak, pastu dah nampak, ade tak tangan aku gatal ubah ke tempat lain etc. Sejam recall, habuk je penuh. Barangnya tak jumpa.

Pastu aku google la petua-petua nak cari barang hilang. Jumpa la ayat-ayat yang disarankan baca masa mencari, moga Allah bagi petunjuk. Tak jumpa jugak! Tapi Allah maha berkuasa, suka hati Dia lah nak bagi petunjuk ke tak kan. Dalam hati ni, memang berdoa la supaya jumpa. "Ya Allah, aku banyak dosa, Tapi boleh tak tunjukkan aku kat mana baju hujan tu?" Allah maha pengampun dan maha penyayang...kita doa je la kan. 

Dah letih cari, aku pon mandi. Dalam bilik air makin rancak aku berimaginasi. Macam dapat petunjuk. Masa kemas barang masuk dalam kereta, macam ada scene aku cakap nak masuk ambik baju hujan tu and seludup bawak balik KL. Setelah dipastikan yang imaginasi tu macam real, aku pon tenang. 

Malam tadi aku naik bas dengan tenangnya...sampai umah terus cari. Tengok dalam umah takde, pegi kat kereta usyar depan belakang bawah seat sampai tertonggeng-tonggeng pon takde jugak. Haishh...pelik aku. Memang pelik. Lalu aku berimaginasi lagi. Macam ada scene masa nak angkat barang naik rumah, baju hujan tu aku tinggalkan dulu sebab dah tak cukup tangan. Tapi bila nak sambung story line tu aku dah musykil. Macam mana boleh ghaib dari dalam kereta??!!!! Steressss okay pikir T__T

Ada orang cakap, semua ini milik Allah dan kita hanya peminjam. Bila satu barang tu hilang, anggap saja Allah dah ambil balik dengan sebab yang hanya Dia yang mengetahui. So dalam kes kehilangan baju hujan aku ni, nampak gayanya kena beli baru. Sobs sobs.



3 comments:

Anonymous said...

inilah masanya untuk baju hujan baru. kot?

Feezah Hanimoon said...

Itu laa...tp lately ni petang2 mcm x hujan je. Hee...

Abdullah Zaini said...

Faktor usia tu. Huhu