A Crysis With The Washing Machine.

Hari ini saya sangat marah dengan mesin basuh tingkat bawah tu. Geram betul! Kisahnya begini.

Sejam yang lalu....

Baju dah banyak giler dalam bakul. So decided nk basuh baju lah rini. Dengan tulang empat kerat ni saya berusaha untuk mengangkat bakul itu ke tingkat bawah. Sampai2 ja, hepi sebab tak ada org lain basuh baju. Apa lagi, sumbat la semua baju tu. Sampai tak muat2. Tapi nak sumbat jugak.

Then masukkan coin 1 Euro dlm kotak duit tu. Tanpa tgk2 button function, terus tekan on. Habit saya lepas tekan on kat mesin tu mesti duduk dulu tgk mesin tu gerak. Tiba2 mesin tu spin dgn lajunya mcm nk perah baju. Padahal baju tu x mula basuh lagi. Pelik r. Selalu kuar air pastu terus basuh. Tgk la mesin tu berperangai pelik kali ni. Rupanya org yg basuh baju sebelum tu letak function extra apa ntah. Nak sedapkan hati ingat tu untuk kebaikan baju2 itu. Dh 5 minit kuar la. Bajet la nk dtg sejam kemudian.

Sejam kemudian iaitu beberapa minit yg lalu....

Turun bawah bawah lg 1 Euro untuk trockner. Tgk lampu mesin tu menyala lg. Pelik sebab patutnya dh abis. Pastu jadi la technician tak bertauliah usyar apa yg tak kena. Rupanya mesin tu lepas dia spin tak tentu arah tadi, kena adjust function untuk basuh plak. Or sebenarnya mula2 basuh. Dh bis basuh tu kalo nk spin lebih, tukar la function tu. Pastu letak dlm trockner plak.

So alkisah yang sedihnya, masa sejam td membazir ja. Hilang 1 Euro berbentuk syiling sekeping tu. Dan dlm sejam tu mesin tu goyang kaki ja. Tensen2! Dengan keadaan tensen ini saya terpaksa memasukkan lg 1 Euro untuk membasuhnya plak. Ini satu pengajaran untuk saya dan org2 yang tak reti guna mesin basuh yg canggih2 ni.

Sesungguhnya saya amat tensen. Arrrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhhh!

2 comments:

Anonymous said...

kmun..perkara biasa apabila hilang 1 euro dgn mesin basuh tu..mi dh kena 2 kali,but stil setia dgn mesin itu,,haha~..

Anonymous said...

aimi kan mmg peminat setia!=)