KARMA


Bak kata omputeh........


Pernah tak kita terpikir yang diri kita sebenarnya banyak buat salah dengan orang di sekeliling? Kadang-kadang tak sedar pon. Mungkin jugak selalunya kita sengaja sakitkan hati orang. 

Kita rasa geram bila orang sakitkan hati kita. Tapi itu mungkin karma. Maybe ada orang yang tak boleh tido malam sebab pikir kita aniaya dia seploh tahun lepas. Mana la tau kan..

Pendek kata, anggap saja bila kita kecik hati ngan orang, maknanya kita ada kecikkan hati orang lain. Bila nasib kita tak baik, ada la benda tak baik yang kita buat. 

Walaupon kadang-kandang kita rasa macam nak berdendam kesumat selamanya, tak perlu la kita buat plan A sampai plan Z untuk balas dendam dan kacau-bilaukan hidup orang tu. 

Sebabnya setiap perbuatan ada balasannya. Kalau kita bernasib baik, orang tu akan terima balasannya depan mata kita. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jugak kan. Atau bak kata omputeh lagi...


Tapi kita pon mesti muhasabah diri sendiri. Mungkin kita pon layak ditimpa balasan kerana karma perbuatan kita terhadap orang lain. Bak kata Hanis Zalikha, kita tak boleh buat semua orang sukakan kita. Sebab kita pon tak suka semua orang.

Omputeh cakap karma tu bitch. Tapi sebenarnya karma tu bitch bila kita bitchy. Tapi jangan risau, karma ni boleh jadi lagi bitchy dari kita. Siap la wahai bitches. HaHa. 

Jadi buat masa sekarang ni la tahzan. Jangan abiskan masa dan tenaga untuk pikir benda-benda sampah. Untuk release sikit kekangan otak tu, apa bukak Youtube dan search lagu Karma. Goyang-goyang sikit macam Alicia Keys. 

Konpem pastu dah boleh tidur dengan tenangnya. Ouh...jangan lupa baca doa tidur ya. Esok pagi bangun dah boleh senyum sampai telinga ^_____^



2 comments:

Anonymous said...

sekali kite kenakan orang mungkin 2 3 kali kite kena benda yang sama. karma rite?

Feezah Hanimoon said...

yup. kita pon x terlepas dari buat kesalahan dgn org lain. bila karma tu, baru la kita terkenang2 apa kita pernah buat dulu. haha.