7 benda common kapel selalu bagi

31 Oktober lepas adalah anniversary yang ke 1,2,3,4,5,6,7 yeay! Dah tujuh tahun kitorang together. Umpama satu kelas dari darjah satu sampai la tingkatan satu kan? Hehe. Kebelakangan ni memang kitorang dah kurang aktiviti berpeleseran di shopping complex dan membuang masa cari movie untuk ditengok. Come guys..itu hanya rutin kapel hingusan. Haha.

Ok. Itu statement berani mati.

Seriously...kitorang sekarang jejak panggung hanya untuk movie yang betul nak tengok je. Itu pon selepas baca review. Beli tiket pon online. Gi mampus la sedekah lima posen sorang. Tak kuasa nak pegi pukul 5 untuk movie pukul 10.

Sebenarnya kali ni aku saja nak list out benda wajib yang memasing selalu bagi.

No 1 ialah teddy bear terutamanya yang kaler pink dan besar. Aku dapat sejibik tahun 2009 kot. Dan lepas tu terus dibawa sebagai cabin luggage ke German. Bapak besar sampai tersangkut dalam tempat scan. Haha. Aku lipat lebih kurang supaya jadi sebuah bebola beruang yang tetap besar. Janji lepas. Kalau kena buang, mental breakdown aku kat situ weh.

No 2 ialah hadiah wallet dan tali pinggang. Sebabnya kat Parkson selalu sale combo sekali dedua ni. Packaging elok plak tu dalam kotak berhias. Ni aku bagi entah besday yang mana satu tapi rasanya baru je. Bagi aku ni hadiah bajet sket. Time tu jadi local student so tak berada sangat. Kalau oversea student kaya-raya. Haha. Tapi masalahnya wallet lelaki cepat berubah bentuk sebab setiap masa dilanyak buntut. Maka walaupon beli sekali, tapi jangka hayat tetap tidak sama. Ape laaa..

No 3 ialah couple ring. 7 tahun ni aku dah ada 2 set couple ring. Yang 1st tu bila aku dah kecik sket, die jadi longgar la. Yang 2nd ni aku tension plak sebab tak longgar-longgar lagi. Hadoi. Tapi untuk cincin aku saja lagi 2. Satu beli kat downtown, satu lagi Mr.D belikan, tapi aku terhilangkan kat surau. Maybe kaler die gold, sebab tu kot hilang. Well, kitorang tak pernah beli yang mahal. Couple ring pon dalam 25-30 hengget. Nanti kawen baru la excited nak cari. Huhu.

No 4 ialah bunga. Ok, yang ni lepas 7 tahun baru aku dapat sejambak. Tu pon sebab convo. Korang mesti berlambak jambak kan? Haha. Yang ni aku tak berapa jeles sebab bunga ni mudah nak dapat. Maka kalau selalu dapat, dah tak berapa romantik gitu. Kot la..atau sekarang aku sebenarnya aku sedang justify keadaan?? Tak kisah lah. Tapi kitorang tak pernah gaduh la pasal bunga ni. Dapat bunga memang best, tapi kejap je. Pastu pening nak buat ape kan?

No 5 ialah ubat. Jangan main-main...boifren bersin terus gi watson tu. Mr.D ni jenis mudah sakit. Pastu malas pegi klinik kecuali nak ambik MC. Maka aku la supplier ubat-ubatan die. Sebab mak aku boleh slumber ambik ubat free kat klinik. Dari panadol tu expired, baik aku kasi orang. Sebab aku jarang jugak sakit. Pening gitu-gitu je. Esok bangun dah lega. Selain ubat sepital, mungkin jugak minyak gamat atau minyak angin. Aha..

No 6 mungkin kah jam tangan, henpon atau gadjet lain? Ouh..lupa! Baju konpem ada. Hadiah paling senang nak pikir. Haha. Couple T pon bolehhhh. Kitorang ada sepasang. Tapi lama-lama bila lusuh, dah tak mampu dibawa keluar. Mr.D pon ntah muat ke tak. Hahaha.

No 7....hmm, let me guess. Handcrafts? Seperti bintang dalam balang dan jugak scrapbook?? Nak penuhkan balang bintang tu memang mencabar kot. Mula-mula konon nak bagi balang besar. Sekali sampai suku je bertahan. Terus tukar idea lain. Tapi actually aku berjaya kot. Gigih la garis kertas pastu gunting. Ni tahun pertama aku buat. Seratus bintang tu bila masuk balang macam tak efek ape pon. Naik la 1cm kot. Scrapbook plak aku pernah post dulu. So...maleh den nak cito lai ha. Huu...

K lah. Banyak lagi benda yang common. Tapi aku dah ngantuk. Bendanya tak kisah ulang-ulang. Tapi mungkin upgrade la. So, kalau dari hingusan dah bagi lazo diamond, siap sedia la diamond dan platinum nanti. Muahaha.

Btw, wedding band diorang memang cantik! *berangan untuk diri sendiri* (^_^)