~BeHiNd ThEsE pUrPlE eYeS~



Memakai contact lense bukan semudah yg disangka... Peringkat permulaan mmg memerlukan ketekunan dan ketahanan mental yg kukuh. Haha...sebijik mcm ayat kat BTN dulu. Mula2 aku telah berguru dgn Cik Aishaharon. Dia telah mendemo cara2 menjegilkan bijik mata untuk memuatkan contact lense ni. Aspek kebersihan sgt ditekankan oleh Cik Aishaharon. Setelah mendemo, aku dgn begeistertnya ingin mencuba. Dimulakan dgn sebelah kanan lebih afdhal :)

Cubaan pertama of course tak berjaya. Cubaan kedua lg la... Sampai saja cubaan ke 20, contact lense dh sesat ke selipar Tasha. Aku terus mencuba tanpa mengalah. Semangat btul! Mata dh berair2. Tapi bak kata Tasha yg sentiasa memberi kata semangat, aku mesti berusaha sampai contact lense ini tersumbat di bijik mataku. Demi contact lense sebenar yg berharga RM 400++ nanti. Akhirnya aku berjaya setelah cubaan ke 50. It's purple babe! Apa yg jadi selepas tu mmg x dpt dibayangkan. Mmg lawak.. Aku berusaha untuk tidak memerahkan mata dgn tidak menonyoh mata kuat2.

Then sebelah kiri mengambil masa yg agak singkat dr td. Dh 3 hari aku pakai. Setiap kali dimulakan dgn mata kanan. Tapi setiap kali nk pakai, mmg mata kanan lebih sensitif dr mata kiri. Walaupon tidak mengambil masa sejam seperti kali pertama, tp still kena spend each time 15-20 minit. Aku kena lebih berusaha untuk men-psiko otak agar mengurangkan sensitiviti mata ketika menyumbat contact lense. I hope dat there is no allergy occurs, so that my dream will come true :-p

2 comments:

jera said...

xnk purple pon! haha. ltk gmbq clear sket

Feezah Hanimoon said...

lol...kan ad corak2 tu.mana leh flash dowh~