On the scene : Deep fry on fire!

Alkisahnya begini....

Perbualan di Yahoo Messenger.

Jessica :
Eh, jom mlm ni celebrate besday Angelina. Kite buat pizza ke.. x pon bihun goreng. Cece..mcm aku je nk mkn sbnrnye. Hehe..

Cathrina : Boleh ja.. Pukul 11 naik la. Start msk.

Jessica : Aku nk goreng fries la.. Dlm deep fry Johny ni. Tp aku angkut bwk naik bilik ang la.

Cathrina : Oh, boleh ja. Jom masak.

Jessica : Jom!

Perbualan di bilik Cathrina.

Cathrina bertugas utk menggoreng bihun. Manakala Jessica plak teruja utk menggoreng fries menggunakan deep fry Johny.

Jessica : Hish..Cat, cmne ntah nk bukak bende ni. Dh la si Johny ni x basuh. Berminyak-minyak.

Cathrina : Sejak kat bilik ang tu mmg x basuh la. Jaring ni boleh bukak. Yg bwh ni cm melekat ja.

Jessica : Eh, mesti bleh bukak. Cmne nk basuh kalo melekat gini.

Cathrina :
Kalo bleh bukak pon msti dh melekat sb dh lma x basuh ni. Ang basuh mcm ni ja lah. Pi basuh dlm shower.

Jessica pon terus msk ke shower room. Dia pon menyental-nyental deep fry itu dgn tekunnya. Semangatnya utk menggoreng fries berkobar-kobar. Permukaan yg berminyak dibersihkan dgn berhati-hati utk mengelakkan badan deep fry tu terkena air.

Jessica : Eh Cat, ni suhu brape ek?

Cathrina :
Buat la 100 ka.. Mcm ayaq mendidih tu. Ok kot.


Jessica :
Die berasap-asap dowh. Mne minyak aku td?


Cathrina :
Ang ltk ckt dlu kot minyak tu.

Jessica pon menuangkan minyak ke dlm deep fry. Tetiba api marak menyala dan menjulang tinggi. Jessica terkejut dan terus ke belakang. Melihat api yg menyala-nyala, Cathrina menjerit.

Cathrina : Eh... Power supply Jess! Cabut plug!!

Jessica :
Hish..hish...Takut aku.


Cathrina :
Bukak tingkap Jess! Cmna ni Jess???!!!
(Dtg dekat smbil memegang segelas air)

Jessica :
Rileks Cat, rileks! Die padam sendiri nnti.


30 saat menanti, api menjadi lg marak membakar deep fry itu.


Jessica :
Cmne ni Cat?? Api die makin kuat dowh!!


Catherina :
Rileks Jess.... X leh guna ayaq sebab ni minyak. Pasir! Pasir! Pasir!

Jessica : Mne nk crik pasir ni Cat??

Catherina : Jess, tepung ang boleh?

Jessica :
Boleh Cat.. Boleh!!

Cathrina mencapai tepung yg berdekataan. Kebetulan bru lepas buat muffin. So tepung tidak disimpan kembali ke atas almari. Lalu tepung dituang ckt ke dalam api yg marak itu.

Cathrina : Hish... dia sambaq ni. Tinggi plak tu api.

Cathrina terkejut dan menarik tangan. Abis tepung berselerakan. Masing-masing x tahu apakah nasib seterusnya. Are we gonna be a legend?? Terbayang-bayang muka Leda. Sapa suh x amk insurans harta benda yg dia promote tu.

Jessica : Api die cm biru ni.

Cathrina :
Eh, api mcm slow ckt ni. Try tuang lg. Ok Jess, ad ckt lg. Tp tepung dh nk abis plak!


Jessica :
Ad lagi x tepung?? Mne nk cri pasir ni?


Cathrina :
Last ni..padam la api ni.

Setelah tepung habis digunakan, api pon padam.. Kedua-dua sahabat ini pon lega sambil melihat bilik yg penuh dgn tepung. Nasib baik ad vacuum power kesayangan.

Jessica : Aku dh nmpak selimut ang dh td. X pon nk cmpak bende ni kluar.

Cathrina :
Selimut aku?? Seb baik ang x cmpak. Kalo x lg la marak.


Jessica :
Cmne la nk bgtau si Johny ni. Baik ang tolong usyar harga kat ebay.


Cathrina :
Apa ek deep fry bahasa German?

Jessica :
Ang try la Pommeskocher ka..

Perbualan ini berlarutan dgn lawak jenaka yg x berkesudahan. Oh ya, gmbr selepas kejadian sempat diambil. Tapi semasa kejadian tu, x dapat la.. Menyesal jgk la x terpikir nk amk gmbr api tu.













16 comments:

feemitidee said...

ngeri.ngeri.Jessica habaq kat aku tadi, dia kata lutut die ketaq tak hingat punye semalam.trauma2~

Feezah Hanimoon said...

itu la..lupa nk tulis. kisah ni aku interview jessica ngn cathrina tu. aku dgq pon ngeri dowh~

zartezaty said...

byk la hempa punye jess n cath. nmpk sgt mmg hempa. ahahaha

panik dow, xkn bole terpk nk amik gambau api. si moon ni pun.

Feezah Hanimoon said...

kan..mmg panik.igt nk arwah dh aku.haha..

eh katie, aku pon nk ad nama glemer jgk.lol.

jera said...

haha hampa nh, haiish, curious jgk, brapa lama sblm api tu padam? kalo aku la, dh lari kluaq blik, tgai nk tepon bomba ja lol mst aku cuax xtentu psal bak kata asmak

Feezah Hanimoon said...

ada la 5 ke 10 minit.. kalo lari kuaq, terbakaq la coburg ni. byk brg nk bwk lari bersama.. haha. lgpon dulu kecik2 bomba dh demo. x sia2 aku berpanas tgk demo tu.

feemitidee said...

tapi mmg x dapat dinafikan juga la, ada gak niat untuk melarikan diri mase tu. Tapi malas nk pikir nk kna angkut apa utuk dibawa lari bersama. Haha.
Mase nk cabut plug tu mmg tawakal la, kot2 kena karen rambut sume tercacak habis. Haish2. Nasib baik la x jadi apa2.

TunMutaer said...

sian aiman!
korg ni memang!!!!
hahahaha
tula
nk buat projek,
xmo ajk ak.^^

Asma Azizan said...

aiman mana lak ni. u meant johny?? haha

feemitidee said...

yes asma', johny. haha.

Feezah Hanimoon said...

x pasal aiman jadi johny. haha.. ecah la ni. dia kata kena rahsiakan nama sebenar.

Anonymous said...

lol!! damn!.. :p

feemitidee said...

moon, adakah si anonymous ni si johny?

adakah?

haha. lantakla kan?

ada kita kesah?

hahahaa.

Feezah Hanimoon said...

itu la pasal...aku pon curious. lantak la. aiman x kesah punya lah. hahaha..

zartezaty said...

nama glemer ah. haha. angelina sape plak? tasha eh

Feezah Hanimoon said...

tasha la...besday dia ritu~