Pabila Dia menegurku....

Hari ini 1st paper iaitu Konstruktion / Maschinenelemente 2.. Guess wat?? Konpem la I screwed up. Haishhh... Ini semua salah diri sendiri.

*Study last minute
*Ponteng klas sb bosan dan hardly dpt info
*Kurang beribadat dan lalai
*Asik menambah dosa yg sedia menggunung
*Derhaka pada ibu bapa
*X sedar diri...shopping x hengat!

Hish...banyaknya perkara negatif.

Org ckp, "Study lepak-lepak, result biar gempak."

Meh cni aku nk ckp plak, "Pala hotak result nk gempak kalo asik lepak! Buntut la sapa tipu aku dgn cogan kata ni bertahun-tahun lamanya. Cis!"

Sesungguhnya Allah itu Maha Pemurah. Kalo la nk compare dgn kenegatifan hidup aku ni, aku rasa jadi pengemis pon x layak. Andai kata Allah bayar cash kat aku, sekarang jgk aku tersungkur tertonggeng terkangkang tergolek dan akhirnya tergilis dek tren. Nauzubillahi min zalik...

Tapi sesungguhnya mengapa aku begitu keras hati untuk berubah? Ya Allah, andainya waktu boleh diputar aku rela Engkau biarkan aku terperangkap di ruang masa dahulu. Noor Hafizah Hanim yg sentiasa menggembirakan hati mama dan papa. Salah diri sendiri juga~

Mungkin niat dh berubah. Bukan belajar utk mencapai redha-Nya. Tapi utk bermegah-megah dan kemewahan. Patut la susah ja jalannya. Padan muka aku!

Untuk next paper. 16hb ni... Aku akan berusaha!!! Walau pon usaha tu sekecil bakteria amoeba.

Allahumma nawwir qulubana bi nuril hidayatika, kama nawartal ardho bi nurish shamsika abadan abada bi rohmatika, ya arhamar rohimin....






May Allah bless me

3 comments:

jera said...

go moon chaiyok2! every little bit of effort counts =)

Feezah Hanimoon said...

baek jera!!!!! heqh heqh heqh~

Mr. D said...

gud luck honey~