Baby come back to me!!!!

Aku sungguh noob!! Jam menunjukkan pukul 6.27 pagi waktu tempatan. Dari jauh aku stare laptopku yg sedang terbaring lesu di atas penjemuran. Segala benda telah ku setting cantik2 dan aku menghalakan kipas direct ke laptopku. 2 jam sebelum ini, 3/4 botol air telah tertumpah ke atas laptopku. Dengan yakinnya aku meletakkan botol berisi air itu di atas katil. Konon2 nya nk taip sebaris ayat la dlu. Namun, malangnya nasib atas dasar aku yg noob dan yakin boleh, aku rasa laptopku sedang tenat.

Aku pon teringat la Tahir yg memang mempunyai laptop spare. Terus aku msg tp x berharap pon dia balas segera. Tengok2 dia pon x bleh tido. Aku trus menapak ke biliknya melalui jalan belakang utk meminjam laptop tersebut, yg kini aku gunakan untuk merekodkan kejadian tragis ini.

Setelah balik ke bilik sendiri bersama laptop Acer bersaiz 14 inch (kot), aku pon google la kalo laptop terkena air, apakah langkah2 bijak untuk menyelamatkan keadaan. Setelah beberapa blog dibuka, semuanya bg warning pada step pertama>>>>>>>Jangan sama skali cuba meng-switch on laptop anda kerana ini akan memburukkan lagi keadaan. Kemungkinan short circuits yg lebih parah akan berlaku dan lebih banyak peralatan elektronik akan hancus. Sekiranya motherboard (jadah apa ni) yg rosak, anda boleh la expect kos pembaikpulih yg nala punya tinggi.

Kini aku 95% yakin yg laptopku ini telah arwah. Sebab selama 2 jam sebelum ni, ad la kot 20 kali aku try nk switch on. Haishhh....itu la, nak pkai benda canggih. Tapi noob tahap gaban. Ada jgk blog yg warning jgn guna hair drier or kipas untuk pengeringan yg lebih cepat. Setelah dua jam, aku rasa dh terlambat pon kalo aku nk ikut ckp dia.

Wahai laptopku, walaupon kau bising mcm enjin mesin rumput dan panas mcm kuali atas dapur, tolong lah kembali ke alam nyata. Aku sanggup buat apa saja, dgn syarat kos x melebihi rm1999. Kalau x, baik aku beli baru. Beli yg x berbunyi mcm mesin rumput dan sentiasa kewl. Arghhhhhh....aku noob lg. Tapi kali ni, paling teruk!

ps: Signature x da sbb Html code dlm memori (mungkin) arwah laptopku. Haishhh... Please come back to me~

4 comments:

jera said...

mo0n,, apa kisah laptop hg skrg? kalo kena bli br, apple ah weh! nipis cm file tu. sophisticated weh =) heqh heqh heqh

Tashalala said...

MacBook Macbook! Beli Macbook! hahaha

Feezah Hanimoon said...

lol..laptop aku dlm posisi terbalik kerana kunon2 aku nk anginkan maotherboard dia la. mati la aku ngn bapak aku. bru igt nk mntk duit raya lebih. tp x mau la smpai sejibik laptop baru. haha..

pech said...

bli la mac g4.jgn amik macAir.tu membaziaq bak kata benu.xpon cuba hg search tenet, cari laptop bleh guna dlm air.haha

aku dh ada laptop dh moon,hoyeah!