Shouting the melody

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni sangat happy sebab finally aku boleh ber-karaoke di RedBox dan bukannya di jamban. Sempena musim cuti sekolah ini, student price valid untuk setiap hari termasuk hari Sabtu dan Ahad. Keluarkan RM12++ dan boleh rock satu Starhill. Sangat berbaloi-baloi. Memang hari ni temanya all out. Lagu tinggi lagu rendah semua aku bantai. Seb baik dia provide sorang dua gelas air sedap. HaHa. Untuk harga fix tu, dia bagi melalak 3 jam tanpa henti. Suka hati kau lah nak nyanyi sampai anak tekak pecah pon. Huahaha.

Menyanyi secara tak komersial ni adalah satu terapi jugak. Kadang-kadang kita macam nak keluarkan segala karat-karat dalam otak tu kan, tapi tak tau kat mana nak tempik kuat-kuat. So apa lagi mau tunggu, pegi karok lagu Aerosmith satu. Konon-konon semua masalah macam keluar berterabur ikut anak tekak ni la. Takde masalah pon takde hal nak pegi. Menyanyi jugak memang sebenarnya telah terbukti dapat menolong pesakit stroke untuk recover. So, memang ini terapi yang best dan awesome!

Namun, aku tak cakap menyanyi sepanjang masa tu boleh tenangkan jiwa yang sedang lara. It's just one of the million ways. Lain orang lain pendekatannya. Simply said, aku memang dari kecik suka menyanyi lah. Dulu-dulu tak malu nak nyanyi tepi jalan kat stesen keretapi. Bukan nyanyi kosong aje. Orang lalu-lalang siap bagi duit. Mak aku la citer. Aku time tu 4 tahun mana nak ingat. My supportive dad pon terus balik tu beli karaoke set kat rumah. Memang geng melalak sehati sejiwa.


All in all, hari ni aku have fun sangat-sangat. Lepas nyanyi tengok Ombak Rindu. Aaron Aziz and Maya Karin datang. Dah la die tetibe cut masa scene senggama. Hilang penghayatan aku. Haishh...dah dua kali jumpa Aaron Aziz. Ada la face to face 20 meter jaraknya. Der...orang lain bersepah gambar sebelah-sebelah. Tak kisah lah. Jauh di mata dekat di hati. Bila la nak jumpa Adi Putra plak ni. Isk Isk Isk.



2 comments:

Anonymous said...

good stuff here :)

Feezah Hanimoon said...

ouh..glad that u've come. nice blog there too =)