Tak boleh right click membantut niat nak explore blog




Panjang benau tajuk entry ni. Tabah tak aku print screen pastu edit semua ni pada pukul 2.41 pagi? Sebelum tido aku berjalan dan melompat dalam blog. Tetiba tertancap kat labels salah sorang daripada blogger ni. Right click sebab nk bukan in new tab tapi tak dapat. Ok sabar2.... Berfikiran positif dengan harapan blogger tu dah set open in a new tab. Tapi ternyata sangkaan meleset kerana instead of tab baru, die nak jugak bukak kat tab yang sama. Nasib baik aku punya speed laju! Ececeh....nk cakap pakai pakej 4.1Mb sebenarnya. Haha. Ok, sambung cerita balik. Kalau la internet aku cam harem seperti internet kat hostel Uniten, sesungguhnya berjanggut la aku nak klik back and forth.

Nak kata tak bagi copy entry, aku ctrl+c sudah...tak paham aku. Mungkin saja menambah coding dengan harapan kelihatan canggih. Apa kata tambah sikit lagi coding untuk instruct supaya open in a new tab. Tak reti google sudah...

Ni aku sengaja ambil contoh dari well-known blog. Seb baik Hanis Zalikha tak buat cenggini. Kalau tak ngn dia punya sekali aku letak. Cadangan je la... Tapi kalau kipas susah mati korang redha je, aku tak kisah pon. Tapi tadi lepas aku dah stuck ngn right click tu, aku terus terbantut niat nak tengok la. Walaupon mula-mula tu agak amaze. HaHa.

K lah, good night everybody~



2 comments:

Abdullah Zaini said...

hold 'Ctrl' button dan klik pada tempat/artikel yg nk dibuka tersebut untuk membuka di tab yg baru. sekian terima kasih..

Feezah Hanimoon said...

wahhh!!! jadi2.hehe...

tapi x ske jgk diorang disable right click. tp at least dah tau ni, kurang la ketidak puasan. haha...

sekian terima kasih.