"Pembaris Meter Serbaneka!!" kata Doraemon

Satu hari aku dan mama ke kedai Avon Kangaq setelah merembat membership card Cik Nab jiran se-lorong. Lalu terjadi lah perbualan ini.


Aku : Eh, awat besaq sangat ni?

Mama : Ya la..sama saiz ngn mama. 

Aku : Isk..takkan la Hanim sama saiz ngn mama kot??

Mama : Mama mmg pakai saiz tu.

Aku : Patut la besaq...tapi selalu Hanim pakai saiz ni. Memang ikut brand kot. Kalau brand lain, saiz ni kecik lagi.

Makcik Avon : Eh, tak dak lah. Sama la semua.

Aku : Ya ka? Kalau gitu amik yang kecik sikit lah.


Pengajaran di sini, makcik Avon pon tau yang 1 inch adalah sama seluruh dunia. 1 inch di Amerika adalah sama dengan 1 inch di Malaysia. Tapi ya Tuhan, mengapa kaki ku hari ni saiz 38, esoknya saiz 39? Dulu B, pastu C, semalam B? homai >.<

*dah boleh lawan Patehi lukis kat Paint. haha*



No comments: