Sekarang caring and understanding ada makna


Jika dilihat secara kasar, memang Boyfriend tak nak susahkan Girlfriend-nye. Nanti kene beli barang and bangun awal pagi untuk masak. Sangat la caring dan understanding hingga ke tahap touching! Walaupun Girlfriend tak kisah pon nak masak demi mencapai the real picnic. Yela..picnic tapau ni tak best la kan. Baik kite makan kat kedai, lepas minum air dan basuh tangan sume baru pegi terjun botol. Hmm...tak feel lah camni.

Tapi Boyfriend sebenarnye bukan saja-saja nak caring ni. Nanti dah kahwin, Girlfriend kene bangun awal pagi untuk siapkan breakfast, lunch tak pe makan kat luar, tapi balik keje penat-penat harus masak untuk dinner ye. Semua ini berlaku HARI-HARI. Walau pun masih caring dan understanding, namun tidak lah touching kerana makan tetap makan derr. Sape tukang masak? Bini kat umah laaaaaa >.<





Girlfriend sangat meng-consider belanjawan Boyfriend memandangkan die memang makan banyak. Kadang-kadang Boyfriend minum je pon. Girlfriend yang bantai licin mee goreng mamak. Jadi ape salahnye belanja Boyfriend yang cium bau je tu kan? Lagi pun, tak nak lah Boyfriend balik umah makan megi je sebab dah nak jimat untuk belanja Girlfriend tiap-tiap kali. 

Tapi syaratnya selepas kahwin, duit makan+shopping+minyak kete+susu anak, haruslah sponsor dari Boyfriend yang dah jadi laki orang ni. HaHa. Lepas makan kat kedai tu, memang takkan terniat lah nak keluarkan purse sendiri. Macam Mama aku la...dah kenyang makan die just cakap, "Cepat Papa, g bayar!" Amik kau...sekarang Girlfriend nak belanja tu jangan tolak. HaHa.





Boyfriend sanggup letihkan badan sendiri dan tak nak susahkan Girlfriend lagi. Walaupun letih, selagi mampu mesti bertahan sampai sudah. Kata pujangga Langkasuka, "Akan ku bawa ke mana saja kau mau pergi." Touching! Touching! Boyfriend bagi Girlfriend rehat diam-diam kat sebelah sambil melalak lagu yang keluar kat radio Sinar.fm tu. Kalau nk tukar Fly.fm pon boleh sebenarnye...

Jeng!..Jeng!..Jeng! Mesti korang dah expect aku nak pakai penanda wacana ape plak. Hmm...aku pon dah kehabisan idea. 

Setelah janji dimeterai di hadapan tok kadi dan kad nikah diberi, segala kunci rumah dan kereta akan disangkut di paku tepi pintu. Jikalau Girlfriend yang dah jadi bini orang ni nak pegi Warta, sila lah amik kunci yang bersangkut itu dan drive sendiri ek. Kalau dah ade kete 2 bijik, lagi la survival skill diuji. Jadi, kepada kengkawan yang belum mengambil lesen kete, contohnya Azra Atiqka, balik nanti terus daftar weh. Saing ang nanti semua budak baru lepas sekolah tau. HaHa.

____________________________________________________________________

Kesimpulannya, give and take. Saya masak, awak buat laundry ye. Dah janji kan....xoxo


8 comments:

Anonymous said...

ahaha ang suruh dia buat laundry moon ? macam kerja berat je utk dia haha. :))

Feezah Hanimoon said...

mesti la..dah dia menitik beratkan soal laundry, better bg dia buat supaya baju putih lebih berseri. haha

jera said...

aku rs mak aku mst akn mensabotaj usaha aku nk amek lesen nnt. sbb dia nk reason nk dok ngn aku nnt, i.e. antaq aku kerja i.e. tak bg aku kawen awal2. walhal aku mmg akan bawa dia ke mana sahaja daku pergi bekerja nnt. kalau kawen pon dok ja la sekali. adik aku pon dok kalot nk kepung aku takmo bg kawen. fudye buknnya nk bwk aku lari tak bg jumpa depa dh. haihhh...ok teremo. apa2pon mmg nnt smpai airport, terus aku p daftar lesen.

aku setuju. kerja rumah share sama2 la. br romantic. dan tak penat sgt (tu reason sebenaqnya) hahaha. haa pastu, cuci or polish keta tak termasuk dlm kerja rumah ok. sekian.

Feezah Hanimoon said...

genau...even cuci or polish 10 keta pon x leh nk consider sbg kerja rumah. depa kena jaga bahagian house keeping. kita bahagian room service.

yang adik aku pulak dah gatai plan nk tunang umoq 19, kawin umoq 24. cet! melangkah bendul nampak. hmm...mak ngn adik ang x abih manja2 lagi kot. besa la..sorang dah feeling2 warga tua, sorang baru nk up. haishh...

pech said...

moon, camna hg buat kotak2 scene ni? macam kool.aku nk buat guna PS(potosop), tapi x reti

Feezah Hanimoon said...

pech, aku google ja pon gmbq ni. pastu online edit. aku potosop pon tak reti pkai..

Abdullah Zaini said...

laundry...
laundro...
laundor...
lauidor...
latidor...
la...tidor!!!
yeay~

Feezah Hanimoon said...

tidor luar...muahahaha~