Tiga tips penting untuk menjayakan misi makan angin

Trip itu tak boleh include ramai orang. Dan yang pegi hanyalah mereka yang kenal baik antara satu sama lain. Kalau tak, konpem ada yang awkward bila bersembang. Orang cakap lagi ramai lagi meriah. Tapi kalau terlampau ramai, meriahnya mungkin tidak bersatu padu. Satu kelompok sini, satu kelompok sana.
.
.
.
Kalau buat trip sesama kengkawan, tak boleh ada kapel. Kalau ada, kapel tersebut mesti behave macam kengkawan jugak. Sebabnya, ia mungkin menimbulkan perasaan jeles. Bila jeles, tu yang kuar statement 'macam lah dalam dunia ni korang aje yang bercinta'. Mulut sememangnya selalu tidak boleh di-control. 
.
.
.
Buat plan yang dipersetujui ramai. Isu penting yang hendaklah dibincangkan adalah seperti pengangkutan, tempat, kos keseluruhan dan pembahagian tugas. Pendapat ahli jemaah trip itu mestilah diambil kira untuk mengelakkan ketidakpuasan hati di belakang hari. Berbicang terlebih dahulu adalah sangat digalakkan. 
.
.
.
Selain dari tips di atas, korang boleh lah menggunakan akal fikiran yang logik dan rasional untuk membuat persediaan yang rapi. Semuanya bergantung kepada objektf trip itu. Jika ingin release stress dan happy sepenuhnya, sila lah consider tips ini. Jika objektif korang ingin berkenal-kenalan dengan lebih baik, boleh la include 5 bijik kete. 
.
.
.
Jadi, sebelum follow sesuatu trip, tanya dulu apa yang diri kita nak. Then match kan dengan spesifikasi trip itu. Kalau tak seswai, jangan segan mengatakan TIDAK. Pikir diri sendiri dulu baru pikir orang lain. Jiwa sendiri tenang baru segala benda insyaAllah berjalan lancar.
.
.
.
Renung-renungkan dan selamat beramal ;)



2 comments:

jera said...

hg nk plan pi mana? nk itottt~

Feezah Hanimoon said...

plan banyak...det tadak. aku tringin nak pi universal studio tu. tp entrance ja dh 172rm n kena beratur panjang2. kalau tak, kena amik express tiket, up lg 98rm. dh la dia tutup awal. haishh..haishhh...