Treat your skin the best so that you are sedap mata memandang

I have to admit that my skin is aging!!! Demmit!

Dalam erti kata lain, aku dah tak boleh pakai pencuci muka kanak-kanak seperti Clearasil yang aku pakai bertahun-tahun lamanya dulu. Reasonnya, mereka sudah tidak mampu melawan agen pemusnah kulit akibat daripada panas terik matahari dan pemakaian make up. 

Mana tak nya...dulu pegi sekolah pakai baby powder je. Bertempek-tempek kat muka. Sekarang Revlon gitu. Sejak dari itu, muka aku dah jadi tapak semaian whitehead plak. Plus, dengan penggunaan eye make up remover yang tak sesuai, keliling mata jadi extra dehydrated dan menyumbang kepada fine lines. Kerepot habis lah!

Ahhh...tak sanggup nak describe kulit muka sendiri. Itu belum elaborate pasal muka tak glow segala bagai. Lebam sana-sini. Ok. I'm done with this kecacatan muka. Lepas ni promise to myself that I will spend more on my facial products.

Nak kurus, boleh pegi senam dan kontrol makan...tak payah pegi London Weight Management. Jadi sebelum aku terpaksa pegi New York Skin Solutions untuk treatment yang beribu tu, baik aku invest untuk product yang a bit mahal tapi worth it. Sementara boleh jaga sendiri kat rumah.

Yang penting, kita harus kenali kulit sendiri. Ada orang yang takde problem. Pakai product apa pon seswai. Untuk kulit sensitif macam aku, harus la diberi perhatian seakan-akan menjaga bayi. HaHa. Serious ni. Kulit aku spesis cerdik sket. Kalau product tu tak seswai, pakai 2 hari dah break out. So, better stop on the dot. 

Kalau seswai plak, memang takkan break out langsung. Begitu lah dulu aku setia kepada Clearasil selama 3 tahun. Lepas 2 hari pakai terus nampak perubahan yang positif. But now, no no no. Have to change it to 'stronger' one. 

Now, I'm using Dermalogica Travel Kit Set. At least, kalau ikut rutin harian aku, set itu akan bertahan 2 bulan. It costs me RM 183. 

Pre Cleanser + Cleanser + Toner + Moisturizer + Scrub + Lip Balm + Masque

Worth it untuk try sebab review pon bagus. No comedogenic ingredients + bla bla bla. Boleh usyar kat website ye. 

Stok dah nak abis. Setakat ini penggunaan product ini menunjukkan perubahan yang positif as in less visible whiteheads and enlarged pores. Jadi aku nak beli stok yang real punya, including:

Cleanser 500ml + Toner 250ml + Moisturizer 100ml + Eye Care 15ml

which cost me around RM 706. WOW! Gadai bulu kalau laku takpe jugak. Takpe, boleh pakai setahun kot. Plus eye care die review best. Apply couple of days dah kurang fine lines. So, why not give it a try right?  

Kenapa mesti model dia tak pakai baju?? Maybe dia nak highlight skin kot. Tak kesah lah. 

Ouh..lupa plak pasal facial kat Dermalogica. Best woo...tapi pricy la. Paling murah RM168. Saper duit lebih, boleh la sign up pakej untuk setahun. New customers still ada banyak benefits like discounts what so ever. Tapi aku yang serdak-serdak ni, hopefully my skin wud be ok to depend on their products only. 

For Mr Bf yang for sure akan condemn pasal ni, please aci this one for me. Aci laaaa >..<


4 comments:

adham said...

isk isk tinggi betul cost maintenance yek.

Abdullah Zaini said...

membazir~ tolong mereka yg memerlukan lagi bagus..suka hati la..duit awak sendiri..nk beli kapal selam pun xde org nk mrh..

kompem kena balik pasal rokok..hehe..

Feezah Hanimoon said...

adham..700 tu boleh pakai setahun la...sme je kalau beli product tiap2 bulan tu. ni yg tak sabar tunggu duit mara nih. hehe.

Feezah Hanimoon said...

encik Abdullah! mintak aci pon tak kasi. nyampah la cenggini. at least saya blanjakan duit beli brg. awak tu asik bakar duit je. hari2 plak tu. ha..saper lg membazir? poracit!