Vulgar fashion statement

Tahukah anda asal-usul fesyen pakai seluar londeh tayang seluar dalam yang kini diamalkan setiap hari oleh golongan lelaki melebihi amalan wajib solat Jumaat seminggu sekali?

Fesyen ini sebenarnya bermula di penjara US. Dulu kala orang jahat ditangkap dan disumbat dalam penjara dengan pakaian asal diorang. Selalunya diorang mesti la pakai belt. Bila masuk penjara, hidup mula resah gelisah. Ada yang nak bunuh diri dan ada yang tak tentu pasal nak cari gaduh. So, satu-satunya senjata yang available ialah belt diorang la. 

Jadi, lepas makin menjadi-jadi plak bunuh diri ngn gaduh-gaduh ni, pihak penjara pon buat la uniform terhormat untuk penduduk penjara. Uniform ni dah la besar. Pastu belt dah tak dibenarkan pakai dengan harapan orang-orang jahat ni mati kutu sket takde belt. Orang bagi pakai belt, diorang tak reti guna. Maka bermulah sesi gaduh tarik-tarik seluar. HaHa. Ini aku tokok-tambah.

So dari situ lah start pakai seluar londeh nampak seluar dalam ni. Yang aku pelik, mulanya dari dalam penjara. Ntah macam mana tradisi pelik ni keluar plak kat masyarakat. Dalam kalangan pelopor dalam masyarakat tu, ada la kot bekas penghuni penjara. Dah keluar tu, agaknya lupa cara pakai belt. 

Hari tu kat kedai photostat kat Uniten, ada mamat Cina tu lagi la dasyat. Dah la tak pakai belt, seluar dalam pon tak pakai! Secara jujurnya, memang aku nampak half bontot dia. Geli ok. Dia ingat dia sorang nk photostat nota??

Guys out there, are you too dumb to buy a belt? Or do you have trouble on finding a pair that fits? Kain pelikat arwah atuk aku lagi berseni coraknya dari seluar dalam korang. Ada hati nak show off. Al-Fatihah untuk atuk aku.



2 comments:

Abdullah Zaini said...

Betul3!!! nyampah betul kn?..tu baru manusia sesama manusia..moga Allah x 'menyampah' dengan cara kita berpakaian..semoga kita pakai seperti yg dituntut olehNya..amin..(^_^)

Feezah Hanimoon said...

amin =)