Teater Badai Semalam namun ini bukan review.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semalam iaitu tanggal 17 November 2011, aku berkesempatan pegi tengok teater di Istana Budaya atas undangan khas classmates aku yang bernama Mimi. Berpadanan dengan tiket yang aku beli berharga RM 30, maka seat yang aku dapat adalah nun di atas kayangan. Tiket bajet ini menempatkan aku di tingkat 3, jauhnya dari pentas sehingga aku tak nampak muka pelakon tu. Takpe la...pengalaman pertama tengok teater. Macam jakun sket la. HaHa.

Sinopsis cerita ni boleh baca kat laman web Istana Budaya or korang baca aje mana yang dapat kat Google. Aku rasa genre die drama. Maybe sebab aku duduk atas sangat, jadi macam tak menghayati sangat. Tapi si Mimi yang duk sebelah aku lagi la expressionless. Time lawak pon die tak gelak. At least aku tersengih la jugak. Sorang lagi tu tak yang citer la. Bergegau kerusi. HaHa.

Bagi aku not bad la.. Just aku memang tak prefer genre drama. I think I would go for another theater again with Mr. D and then just go to the cinema. Yela..aku memang suke tengok citer yang lebih mengarut-ngarut, citer vampire, citer mistik dan yang ade super power. Nak paksa manja Mr. D balik tengok Breaking Dawn ngan aku next weekend. Ngeh Ngeh Ngeh =)

So, yang best nya pasal pegi Istana Budaya ni mesti lah bergambau. Kiri kana orang tangkap gambar, jadi tak perlu segan nak posing lentok macam mana pon. Pastu lepas abis pementasan, boleh jumpe Aaron Aziz and bergambar ngan die. Excited aku tengok pakcik tu. Masa watak die kuar je, semua orang tepuk tangan kuat. Termasuk lah aku! HaHa. Mesti mama jeles bangat aku dapat tangkap gambar Aaron Aziz. Mama cakap die suke pakcik tu sebab comel. Comel ape ke benda nya? Handsome kot.

Maka, ini lah hasil tangkapan di Istana Budaya yang korang tunggu-tunggu tu. Yeke? Sket la kan? HaHa. Layan je la...

Snap satu pic sebelum gerak. Hentam saja pakai ape yang ada dalam wardrobe. Benti makan kat kedai, terasa macam out of place >..<


Ini buktinya memang aku pegi tengok Badai Semalam kat Istana Budaya. Jangan tertipudek skrin yang besar tu. Nanti die dah angkat skrin tu, nampak semua benda besar semut je.


Tunggu lama sangat, cam whoring dulu. Sebelah kanan aku tu la Mimi. Thanks kepada parents Mimi yang sudi antar kitorang pegi ke sinun. Parents die dah tengok awal-awal dah. Cerita novel masa Form 4 katanya.


Jurugambar adalah Mimi. Excited nak tayang tiket keras tu. HaHa. Tiket ni boleh beli online kat Ticket2u.biz tapi sekarang tayangan die dh nak abis. So tak leh beli situ dah. Kena pegi kat kaunter tiket Istana Budaya.


 Snam gambar ngan Mimi plak. Photographer Ecah. Mimi ayu pakai baju kurung. Aku punya dress up macam nak pegi clubbing. 


 
Masa kat dalam teater orang tu suruh off phone. So masa break 15 minit, aku kol la Mr. D. Henpon Nokia wat hal tak leh nak start. Seb baik bawak yang Sony tu. Tapi sekarang Nokia dah ok. Rupanya just kena hard reset je. Data yang hilang pon just yang dalam phone memory. Sekarang macam mana pon kita google dulu sebelum terpikir nak antar kedai. Kalau boleh buat sendiri kan free aje.


Ni lepas gayut. Nak makan kudap-kudap, rasa bersalah plak. So ini je la yang aku tau untuk memenuhi masa lapang. HAHA.


Dan ini lah gambar Aaron Aziz yang aku dapat tangkap. HAHA. Kalau ikut hati, sanggup beratur panjang. Tapi dah namanya pon menumpang. Tak leh bertindak di luar batasan. Takpe...bila-bila boleh jumpe lagi Aaron Aziz. @_@

Btw, akak tudung pelangi dalam gambar di atas berjaya bergambar dengan Aaron Aziz woo...Aku perasan die kuar awal, mesti sebab nak standby kat depan sekali. Huh. Jeles ai. 



2 comments:

Abdullah Zaini said...

saya sibuk..nanti saya belikan cd citer tu.tgk puas2 ok (^_^)

Feezah Hanimoon said...

>..<