Tak nak buat Fluid

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Cerita 1

Sem ini, setiap hari Rabu lepas lab MOM aku and the geng akan menketedarah lunch di Restoran Hajah.Walaupon berminggu-minggu muka aku ada di situ setiap tengah hari Rabu, perbualan antara aku dengan makcik tukang cedok nasik tetap tidak berubah. 

Aku : Makcik, nak nasik suku.

Makcik: Cukup? (Die cedok nasik separuh senduk) 

Aku : Owh..cukup. (Berpuas hati kerana makcik tu paham kehendak pelanggan)

Makcik : Sikitnya..baik tak yah makan! (Ada nada menyindir di situ)

Aku : Diet makcik. (Sengih-sengih lalu blah)

Aku rasa masa aku mintak nasik suku tu, makcik tu letak setengah senduk dengan harapan nak menyindir secara halus. Die expect nanti tengok nasik sejemput tu, aku akan suh die tambah. Padahal secara ikhlas dari hati sanubari, memang aku nak nasik setengah senduk tu. Jadi die bengang plan tak menjadi, die sindir secara kasar. 

Dan salah satu hari daripada hari Rabu yang aku pegi tu, terjadi plak dialog ini antara aku dan makcik kat kaunter bayar.

Makcik : Student? (Bermuka garang tak pernah senyum)

Aku : Aah. (Pendek je jawab sebab malas nak ramah-tamah ngan makcik tu)

Makcik lain yang penyibuk : Haishh...tanya macam tu semua orang mengaku student. (Batu api yang menambah minyak)

FYI, Restoran Hajah ini jual murah kat student. Terus lepas tu aku sengaja sarung kad matrik bila pegi kedai tu padahal dalam Uniten harem nak pakai.

Pegi makan tempat lain pon sama je. Kalau aku order nasik separuh, yang datang macam nasik penuh. Tu pon aku order separuh sebab nak bagi Boyfie separuh dari separuh tu. Kalau aku order nasik suku, yang datang konpem lagi haru-biru. 

Isunya, kenapa la orang tak nak bagi aku makan nasik suku??? Sekarang, aku prefer pegi tapau kat kedai yang aku boleh cedok nasik sendiri. Setel hal.

Cerita 2

Rumah aku kat Sungai Petani ade 2 toilet. Toilet dalam bilik luas sikit. Toilet belakang kecik sikit. Satu hari ayah aku sakit perut. Die langsung bergegas ke toilet belakang yang lebih jauh 20 tapak dari toilet dalam bilik. Plus die memang berada dalm bilik ketika kejadian.

Lalu lepas die kuar, terjadi lah perbualan ini.

Aku : Papa, awat papa pi toilet belakang? Dalam bilik kan lagi dekat. (Puzzle)

Papa : Toilet dalam bilik tu luas. Rasa pelik nak berak.

Aku : .... (Still puzzle)

Weekend ni aku duk umah sorang-sorang. Semalam aku sakit perut yang amat, terus meluru ke toilet lalu menutup pintu. Semasa beriadah di dalam toilet itu, aku terpikir kenapa aku tutup pintu padahal memang takde orang kat rumah. Padahal kalau nak elak air terpercik kat luar, sape malaun sangat nak simbah air ke luar dengan dasyatnya kan? Jadi konklusinya, teori papa dibuktikan benar. Manusia memang tak suka sempit-sempit kecuali ketika berak. HaHa.

Cerita 3

Hari ni aku tengok Breaking Dawn part 1. Di tengah-tengah cerita ketika aku sedang asik tengok, rupanya Boyfie tertidur!! Ok fine..cerita Twilight kali ni memang 180 degree tahap keseronokannya. Hanya Twilight die hard fans saja yang in denial tetap mengatakan Breaking Dawn ni best. Jadi jika korang bukan peminat setia, sila jangan tengok. Aku sebagai Twilight fan dah letih meng-explain kat Boyfie ke-significant-an cerita itu begitu lembab kali ini supaya Boyfie berpandangan positif dan sudi teman tengok lagi part 2 nanti. Haishh... 

Cerita 4

Aku beli set kusyen best untuk kereta. Boyfie cakap nape beli untuk belakang jugak padahal takde orang duduk pon. Aku cakap sebab saja nak matching ngan yang depan. HaHa. Sarung stereng pon dah beli. Lepas ni tak payah komplen lagi stereng berasap bila parking kat tempat panas. Tapi Boyfie tak suke drive sambil duduk atas kusyen. Die cakap perut die tersangkut kat stereng. HaHaHa. Muncit =)

Terima kasih kepada Boyfriend yang dicintai dan dirindui sentiasa kerana sudi dating walaupon awak letih. Awak memang terbaikkkkkkkk!!! Saya memang tak larat nak list semua kebaikan awak di sini.



 1437 sweetheart



Muka bahagia serasi bersama (^_^)


Itu saja kali ini. Gudnite peeps.



2 comments:

Abdullah Zaini said...

Thanks kt awk jugak..thanks masakkan sepanjang cuti ritu..terbaek!! biskut pun terbaek!!! kalo berniaga sebelah mcd, kompem mcd gulung tikar (^_^)

Feezah Hanimoon said...

ye la tu. mcd jual beger. sy ni beger bujang leper tanpa sayur boleh la buat. awak jgn kuat makan sangat. dh muncit dh. huhu =)