Pride n Prejudice

Disebabkan aku tgh emosi tak stabil dek sindrom ETT yang menggila, aku plan nk buat entry kontroversi. Warning siap2! Kalo nak baca, baca betul2. Aku tak suka scanning2 ni. Nanti misunderstood plak.

Sampai sekarang, ada beberapa hamba Allah yang masih kekal keprejudisanku terhadapnya. Selalu orang kata tak kenal, maka tak cinta. Ni makin lama, makin tak da kredit nak bagi. Bila nk agak positif, makin negatif jadinya. Adusssss....aku dh la sesak otak sekarang.

Bila mengenangkan mesej yg hendak disampai tak kesampaian dan diperkotak-katikkan mcm budak tadika, panas siot!!! Sampai sekarang lagi panas wa cakap lu.. Memang la otak aku ni berfungsi tak sepenuhnya, tapi nak guna2 pun jampi la betul2 bai.. Ini mempergunakan aku dan mengkelentong diri ku serta menggulingkan ku, kantoi plak tu! Mmg shud be shitted on la.

Ari ni aku bertambah emo sebab kena condemn. Kalau munasabah tak pa jugak. Adoiyai...ingat aku bukak bundle ke hape? Aku jalan2 downtown pun jumpak baju satu spesis ja harga fuenfzehn. Ingat aku beli stock pasar malam? Imported maa~ Ingat import baju tu antr pkai sampan?? Hishhh...panas3x!!!

Lagi aku panas rini, sian best fren aku. Dia mmg berwatak ayu dan ala2 soft spoken. Tapi banyak pulak org amk kesempatan melemparkan komen2 yang tak sedap didengar. Jangan buli dia lg hokey?? Aku trust citarasa dia, apa dia buat and apa yg dia pilih. Mcm mana aku sedih kalo Mr. D kena condemn ngn org, mcm tu la aku tak suka org condemn dia. Even bila dia buat sumting at her best, mmg la x sampai kepuasan kat semua org. But no need to marah2 or komen teruk2. Mmg dia x defensive selalunya. Tapi yg mulut laser2 ni jangan nk bukak mulut luas2. Kalo nk bg pendapat, do the right way. Best fren aku ni mmg degil jgk.....Tetttttt!!! Haha.. Tapi she's a good listener and a good interpreter plus can be considered as a good non-professional counselor. Serious!

Aku rasa banyak org tak suka aku. Terang2 atau diam2. Tapi ingat, aku kejam kat org yg kejam ngn aku. Mesti ada org kata, smpai bila nak abis kalo dua2 tak mau mengalah kan? Haha... why da hell aku yg kena mengalah. Mereka2 sudah menipu aku dan mempergunakan aku. Atau pon mereka2 telah menggangu kotak fikiranku secara tak langsung dgn aktiviti2 yg tidak lazim atau di luar norma kehidupan manusia. We deserve a second chance in life. Tapi tak payah la kot aku nk bg second chance kat semua org. Kan?

Kadang2 bila org tanya, napa aku tak suka sangat kat mereka2, tatau nk jawab mcm mana. Sebab yg bertanya tu konpem tak dapat terima seadanya apa aku kata. Betul tak? Kalo tak suka tu, tak suka lah. Ni nak kena bagi 1000 juta sebab sampai tak dapat dibahaskan lagi. Aku tak suka org pun, tak da la menggunung maki2. Ada la yg dh satu banjaran kena maki. Maki diam2 ja la tapi.

Haishh...sapa agaknya yang baca entry aku ni. Kalo tak nak drop komen tak apa. Aku tau sapa yg baca. Hahaha. Good day people~


ps : Sweetheart, I love you...


2 comments:

Abdullah Zaini said...

why da hell org lain yg kena mengalah..

Feezah Hanimoon said...

haha...why da hell you reverse quote me there?

ala..tau la awak selalu mengalah ngn kite. kite kan chumyl, jadi awak kene la selalu layan kite. kikikiki :)