Beautiful means beautiful

Aku suka tengok pengantin perempuan. Suka tengok baju yg cantik, crown yg berkilat-kilat, make up yg membuatkan pengantin biasa2 jadi super lawa. Hehe. Zaman sekarang fesyen pengantin muslimah dh berkembang luas. Macam-macam org letak atas kepala. Kalo la tempayan tu lawa, dah lama ada org junjung ja tempayan tu naik pelamin. Mari tgk ni...siapa kata pengantin bertudung tak boleh melawa. Yg penting, duit la cha~






Akak kat atas ni pkai tudung yg ada awning bersulam-sulam. Aku nak sulam gitu, 10 tahun pon tak siap. Pastu ekor dia lilit-lilit saja kat belakang. Tak cukup ngn sulam kat kepala, head to toe sulam-sulam ni. Plus kaler purple dan putih pon gabungan yang awesome. Btw, kaler apa yg match dgn putih tak awesome?? Cantik~ I like :P





Akak ni plak, dah macam hutan pokok krismas dah kat kepala dia. Aku rasa ada kot 3 kg. Ni untuk pengantin yang berani mencuba style baru mcm ni. Instead of pkai veil ngn crown, tempek ja kuntum-kuntum ros dan pacakkan pokok-pokok krismas tu. Glamour la akak ni. Haha.





Muka gembira ja minah ni. Baju pengantin kaler gold dan merelip-relap gini sesuai untuk pengantin kulit cerah. Aku rasa dia cucuk-cucuk kerongsang ja kat anak tudung tu. Tak pon jahit manik-manik supaya menjadi bunga-bunga yg lawa. Yang ni aku suka tgk veil dia. Macam cantik~





Ni macam muka Ekin. Ekin kah ni? Muka kerek dan garang semacam ja. Tak pa, bukan nk tengok muka dia. Aku suka gabungan pink dan putih. Kejelitaan terserlah dan nampak awesome. Plus aku suka crown style ni. Yg menyelaputi dan memenuhi ruang kepala. Nak pkai benda ni bleh tak mama? Tak boleh pon nk jugak. Kalo tak sebijik, nak yg ala-ala gini k. Yang lain tamau.





Wah..Ini fesyen pengantin moden pkai hoodie. Gown dia kembang giler lah. Kalo aku dh terpijak-pijak dan tersungkur depan pelamin dah ni. Hiasan atas kepala yg simple. Boleh dipraktikkan kalo kita ada 5 wedding reception untuk memberi kelainan di setiap majlis. Kalo keliling umah asik becak ja, tak payah la wei. Tapi akak ni nampak ayu dan manis la...





Ni style pengantin western yg pkai double veil untuk tutup muka. Macam best pkai gitu. Boleh menyembunyikan kecuakan dan keketaran tahap dewa di kenduri nanti. Walaupon tak da la cover muka sangat benda ni. Baju minah ni pon mcm menggunakan kain 20 meter. Dengan perincian yang memeningkan jiwa untuk dikaji, aku rasa mahal ni. Tak da la cantik sgt pon aku rasa. Serabut di upper part. Bawah dah cantik sebab bila jalan mesti beralun-alun. Alter sikit bleh jadi cun ni.



Baju akak ni lawa...... Match dgn outline body dia. Flow pon nampak menarik. Aku suka baju ni... Macam diperbuat dr serpihan kain tapi tetap awesome. Nak pkai baju ni dgn crown td boleh tak? Dia punya hiasan kepala tak menarik sangat la. Rasa mcm terlebih renda. Tapi overall, baju ni baru la kena dgn pengantin vogue yang ala-ala girl power. Very nice (^^,)

9 comments:

zartezaty said...

apesal sume mood kawin ni. waaa~

Feezah Hanimoon said...

mood kawin..tp x kawin lg la.haha.

syahrulniezam said...

ingt dh nk kawen...jgn lupa jemput no~ =P

Feezah Hanimoon said...

weh cha'on. tetiba muncul. mesti la jemput suma kaum kerabat. sebab nk dpt byk adiah. haha:P

jera said...

aku chup siap2 bg hadiah blender. xpon toaster. hg jgn blk cuti nh kawin sudah. nnt aku dengkiiii~ hahaha

Feezah Hanimoon said...

aku nk blender 5 in 1. ada blender buah, blender basah, blender kering dan blender lain2. haha.

ang la kawen dulu. nnti leh ckp kat mak aku ang pon dh kawen:P

jera said...

ceh. aku nk guna ayat tu kt mak aku ah weh!

Mr. D said...

Kahwin?????Yeay~(^^,)

Feezah Hanimoon said...

Jera: no mercy. ang kawen dulu cepat.

Bby: tgu jera nhn fudye kawen dulu noh. haha:P